HNA/HNB - Hafslunds salg av boligalarmvirksomheten er gjennomført

Det vises til melding 6. august 2008 om avtale med Securitas Direct AS om å selge Hafslunds boligalarmvirksomhet for NOK 525 millioner. Avtalen var betinget av godkjenning fra Konkurransetilsynet.

Konkurransetilsynet har ikke reist innvendinger innenfor den frist loven fastsetter og salget er derfor endelig godkjent. Salget ble gjennomført mandag 15. september.

Salget vil medføre en gevinst for Hafslund i størrelsesorden NOK 170 mill og vil bli rapportert i 3. kvartal. Som et ledd i avtalen yter Hafslund en selgerkreditt på SEK 310 millioner.

Oslo, 15. september 2008

Konserndirektør Marked, Hege Yli Melhus, tlf. 414 42 952