HNA/HNB - Kjøp av Viken Fjernvarme vedtatt i Oslo bystyre

Det vises til børsmelding den 4. juli 2006 vedrørende inngått prinsippavtale med Oslo kommune om kjøp av Oslo kommunes 67% eierandel i Viken Fjernvarme. Salget av Viken Fjernvarme ble den 15. november vedtatt av bystyret i Oslo kommune. Hafslunds kjøp av Viken Fjernvarme ble videre vedtatt av ekstraordinær generalforsamling i Hafslund ASA den 30. august.

Det er ingen endringer til inngått avtale. Avtalen innebærer at Hafslund pr. 1. januar 2007 vil overta Oslo kommunens 67% eierandel i Viken Fjernvarme for ca. 2 milliarder kroner inklusive forholdsmessig andel av resultat for 2006. Oppgjør vil finne sted i 1. kvartal 2007.

Avtalen er avhengig av godkjenning fra relevante myndigheter.

Oslo, 16. november 2006

Konserndirektør Varme og infrastruktur, Per Kristian Olsen, tlf. 91 82 77 09