HNA/HNB - Meldepliktig Handel

Meldepliktig handel av primærinnsidere i Hafslund ASA.
Ansatte omfattet av konsernets langsiktige insentivprogram som omtalt i Hafslunds årsrapport for 2008, har den 8. mai kjøpt 3.047 Hafslund B-aksjer til kroner 72,- per aksje som del av insentivprogrammet. Aksjene er kjøpt fra selskapets egenbeholdning til sluttkurs den 7. mai 2009. Etter transaksjonen er selskapets beholdning av egne aksjer av klasse B 490.511. Selskapet eier ingen aksjer av klasse A.
Følgende primærinnsidere har kjøpt Hafslund B-aksjer som del av insentivprogrammet:
  • Hege Yli Melhus, konserndirektør Marked. Melhus har kjøpt 723 B-aksjer og eier etter dette, direkte og indirekte, 2.135 B-aksjer og ingen A- aksjer i Hafslund ASA.
  • Tore Schiøtz, konserndirektør Venture. Schiøtz har kjøpt 878 B-aksjer og eier etter dette, direkte og indirekte, 5.200 A-aksjer og 2.479 B-aksjer i Hafslund ASA.
  • Gøril Nordskag Johnsen, personaldirektør. Nordskag Johnsen har kjøpt 723 B-aksjer og eier etter dette, direkte og indirekte, 3.052 B-aksjer og ingen A- aksjer i Hafslund ASA.

Oslo, 8. mai 2009