HNA/HNB - Meldepliktig Handel

Meldepliktig handel utført av primærinnsidere i Hafslund ASA.
Ansatte omfattet av konsernets langsiktige insentivprogram som omtalt i Hafslunds årsrapport for 2007, har den 7. mai kjøpt 2.488 Hafslund B-aksjer til kroner 109,- per aksje som del av insentivprogrammet. Aksjene er kjøpt fra selskapets egenbeholdning til sluttkurs den 7. mai 2008. Etter transaksjonen er selskapets beholdning av egne aksjer av klasse B 457.688. Selskapet eier ingen aksjer av klasse A.
Følgende primærinnsidere har kjøpt Hafslund B-aksjer som del av insentivprogrammet:
  • Hege Yli Melhus, konserndirektør Marked. Melhus har kjøpt 477 B-aksjer og eier etter dette, direkte og indirekte, 1.310 B-aksjer og ingen A- aksjer i Hafslund ASA.
  • Tore Schiøtz, konserndirektør Venture. Schiøtz har kjøpt 580 B-aksjer og eier etter dette, direkte og indirekte, 5.200 A-aksjer og 1.499 B-aksjer i Hafslund ASA.
  • Gøril Nordskag Johnsen, personaldirektør. Nordskag Johnsen har kjøpt 477 B-aksjer og eier etter dette, direkte og indirekte, 2.227 B-aksjer og ingen A- aksjer i Hafslund ASA.

Oslo, 8. mai 2008