HNA/HNB - Nytt obligasjonslån og salg av egenbeholdning

Hafslund ASA har emittert et nytt 10 års obligasjonslån med fast rente: ISIN NO 001 034033.4 - 5,10 % Hafslund ASA åpent obligasjonslån 2006/2016. Første transje av lånet er på 500 millioner kroner. Innbetalingsdato er 21. november 2006.

Lånet er tilrettelagt av DnB NOR Markets, Nordea Markets og SEB Merchant Banking.

Hafslund ASA har solgt 140 millioner kroner av egenbeholdning i FRN Hafslund 2006/2011 (HNA 62), ISIN NO 001 030802.6. Etter dette er utestående i markedet 540 millioner kroner, mens egenbeholdning er 60 millioner kroner.

Lånene skal benyttes til å finansiere kjøpet av Viken Fjernvarme.

Oslo, 20. november 2006.

Finansdirektør Ketil Wang, tlf. 975 13 135