HNA/HNB - Potensielt salg av opptil 18 millioner aksjer i Renewable Energy Corporation ASA

Oslo, 24 november 2009: Hafslund ASA har gjennom sitt heleide datterselskap Hafslund Venture AS ("Hafslund"), engasjert Carnegie ASA til å undersøke muligheten for å selge inntil 18 millioner aksjer i Renewable Energy Corporation ASA ("REC"), tilsvarende ca 2,7 prosent av utestående aksjer, gjennom en bookbuilding-prosess ("Annenhåndssalget"). Hafslund eier pr i dag ca 14,2 prosent av aksjene i REC og vil således eie minimum ca 11,5% etter Annenhåndssalget.

Bookbuilding-prosessen vil starte i dag kl. 17.30 CET.

Hafslund forbeholder seg retten til etter eget skjønn å selge færre aksjer eller ingen aksjer, avhengig av pris og etterspørsel for aksjene gjennom bookbuilding-perioden.

Hafslund har påtatt seg ikke å selge eller på annen måte disponere over aksjer i REC som ikke selges i Annenhåndssalget inntil offentliggjøring av RECs resultater for 4. kvartal 2009.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med Carnegie ASA: +47 22 00 93 40

Kontaktinformasjon:

Christian Berg
CEO, Hafslund ASA
Tel: +47 917 46 910

Konserndirektør Venture i Hafslund, Tore Schiøtz, er medlem av styret i Renewable Energy Corporation ASA (REC).