HNA/HNB - Resultat 2. kvartal 2006

Hafslund - hovedpunkter i 2. kvartal 2006
  • Resultat etter skatt på 7 439 mill - mot 276 mill i fjoråret.
  • Verdistigning i REC på 7 213 mill - mot 52 mill i fjoråret. REC børsnotert 9. mai.
  • Resultat før skatt og avhendet virksomhet eksklusive REC ble 397 mill (228 mill) - en økning på 74 prosent fra fjoråret.
  • Egenkapitalavkastning på 163 prosent p.a. (19 prosent p.a.).
  • Prinsippavtale om kjøp av Viken Fjernvarme og kjøp av Priority Telecom viktige ledd i satsningen på alternativ energi og fiber.
  • Rune Bjerke slutter som konsernsjef i Hafslund ASA for å tiltre som konsernsjef i DnB NOR ASA.

Det vises for øvrig til vedlagte aksjonærrapport for ytterligere kommentarer og nøkkeltall.

Oslo, 18. juli 2006

Hele rapporten inklusive tabeller kan lastes ned fra følgende link: