HNA/HNB - Resultat 2. kvartal 2007

Hafslund - hovedpunkter i 2. kvartal 2007

• Resultat etter skatt på 6 727 mill (7 439 mill) - REC utgjør 6 513 mill (7 211 mill).
  • Driftsresultat eksklusive REC på 398 mill (488 mill) - en reduksjon på 18 prosent.
  • Lavere kraftpriser sammenlignet med fjoråret.
  • Egenkapitalavkastning eksklusive REC siste 12 mnd på 15,7 prosent (16,3 prosent for regnskapsåret 2006 ).
  • 3 457 mill utbetalt i utbytte i kvartalet.
  • Ytterligere satsning på fornybar energi gjennom planlagt investering i 30 MW energigjenvinningsanlegg for produksjon av damp og elektrisitet.

For ytterligere informasjon og nøkkeltall vennligst se vedlagte aksjonærrapport.

Oslo, 20. juli 2007