HNA/HNB - Resultat 3. kvartal 2006

Hafslund - hovedpunkter i 3. kvartal 2006
  • Resultat etter skatt på 1 454 mill (351 mill) - REC utgjør 1 263 mill (119 mill).
  • Driftsresultat eks REC på 453 mill (474 mill) - justert for enkeltforhold en oppgang på 23 prosent.
  • Enkeltforhold trekker resultatet ned relativt til fjoråret - økt nåverdi på konsesjonsforpliktelser (-48 mill) og eiendomsgevinst i fjor (68 mill).
  • Kontantstrøm fra driften på 573 mill - en økning på 16 prosent fra fjoråret, til tross for høyere arbeidskapitalbinding.
  • Christian Berg utnevnt som ny konsernsjef.
For ytterligere informasjon og nøkkeltall vennligst se vedlagte aksjonærrapport.

Oslo, 27. oktober 2006

Hele rapporten inklusive tabeller kan lastes ned fra følgende link: