HNA/HNB - Resultat 4. kvartal 2008

Hovedpunkter fra 4. kvartal 2008

- Resultatet preget av et urolig finansmarked med negativ verdiutvikling på aksjer og derivater.
- Driftsresultat fra operative enhetene på 541 mill (193 mill) - engangsforhold og negativ utvikling på aksjer og derivater gir et  driftsresultat på -34 mill.
- Resultat etter skatt eksklusive REC på -305 mill (579 mill).
- Kontantstrømmen fra driften for 2008 på 1 039 mill.
- Konsernet har en sterk balanse med en egenkapitalandel 40 prosent og en robust finansieringsstruktur.
- Styrets forslag til utbytte for 2008 vil bli behandlet i styremøte 26. mars 2009.

For ytterligere informasjon, beretning og nøkkeltall, vennligst se vedlagte aksjonærrapport. Du kan også kontakte:

Konserndirektør for Økonomi og Finans Gunnar Gjørtz
E-post: gunnar.gjortz@hafslund.no