HNA/HNB - Salg av eiendom

Hafslund har solgt 100 prosent av aksjene i selskapet Hatros II AS til Oslo Pensjons Forsikring AS for NOK 728 millioner, tilsvarende en eiendomsverdi på NOK 694 millioner. Selskapet er et single purpose selskap med 34 eiendommer i Oslo og Akershus. Eiendommene består hovedsakelig av trafostasjoner med omkringliggende arealer.

Hafslund Nett AS vil leie tilbake hoveddelen av eiendomsmassen for en periode på 15 år med rett til forlengelse, og vil være ansvarlig for det tekniske og bygningsmessige vedlikeholdet i perioden.

Salget gir en regnskapsmessig gevinst på i overkant av NOK 500 millioner.

Oslo, 3. desember 2007

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Adm. Direktør, Hafslund Eiendom AS, Anders Solaas, tlf. + 47 970 90 511
CFO Hafslund ASA, Gunnar Gjørtz: tlf. + 47 922 17 200