HNA/HNB- Vedrørende informasjon fra Oslo kommune

Hafslund ASA har i dag blitt informert  om at Oslo kommune vil sette i gang en prosess med sikte på salg av sine aksjer i Hafslund ASA. Pareto Securities ASA er engasjert som kommunens finansielle rådgiver og tilrettelegger.

I forbindelse med fusjonen mellom Viken Energinett AS og Hafslund ASA ga bystyret byrådet fullmakt til å selge kommunens aksjer i Hafslund. Oslo kommune eier i dag totalt 67.524.647 A-aksjer og 37.342.907 B-aksjer. Dette utgjør 53,7% av selskapets kapital og 58,5% av stemmene. Et salg av disse aksjene fra Oslo kommune vil innebære at kjøper får tilbudsplikt på Hafslund ASA. Dette vil sikre de øvrige aksjonærene samme pris som det Oslo kommune oppnår, dersom de ønsker å selge.

Et eventuelt salg vil forutsette at Oslo kommune oppnår riktig pris for aksjene. Salgsprosessen vil kunne være avsluttet før sommeren.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Konsernsjef Rune Bjerke
+ 47 22 43 57 70