HNA/HNB Endringer i konsernledelsen i Hafslund ASA

Tore Schiøtz (49) går fra 1. november inn i konsernledelsen i Hafslund ASA som konserndirektør Venture. Tore Schiøtz opprettholder også tidligere stilling som adm. dir. Hafslund Venture AS.

Tore Schiøtz har ledet Hafslund Venture siden 2001 og har spesielt hatt en sentral rolle i utvikling av Hafslunds eierskap i Renewable Energy Corporation ASA. Schiøtz kom til Hafslund fra stillingen som administrerende direktør i investeringsselskapet Centurum AS. Tore Schiøtz har også lengre erfaring fra Storebrand Spar, sist som investeringsdirektør, og som konsulent i Arthur Andersen. Han er utdannet siviløkonom og Autorisert Finanalytiker (AFA). Tore Schiøtz er styreleder i Renewable Energy Corporation ASA samt har en rekke styreverv i Hafslund Ventures porteføljeselskaper. Schiøtz og nærstående eier 5 200 A-aksjer og 256 B-aksjer i Hafslund.

Forretningsområdet Venture omfatter Hafslund Venture som representerer konsernets investeringsvirksomhet og redskap for utvikling av nye forretningsmuligheter knyttet til konsernets kjernevirksomhet.

Oslo, 1. november 2006