HNA/HNB Hafslund gjør mindre oppkjøp innen gassdistribusjon

Hafslund har den 24. oktober inngått avtale om kjøp av 55 prosent i det nyetablerte gassdistribusjonsselskapet Gassnett AS (www.gassnett.no). Gassnett tilbyr utvikling og eierskap av infrastruktur, gassleveranser (propan og naturgass) og nødvendig utstyr og kontroll på gassanlegg til bolig- og industrifelt.

Kjøpet av 55 prosent i Gassnett er et ledd i Hafslunds satsning på alternative energikilder. Gass og gassdistribusjonsløsninger på Østlandet er med dagens energiprisbilde et naturlig og spennende utviklingsområde for Hafslund.

Gassnett har i dag etablert infrastrukturer på fire byggefelt i Østfold-regionen og vil i løpet av høsten etablere et lagrings- og distribusjonsanlegg. Selskapet har syv ansatte og forventer vekst de neste årene.

Oslo, 25. oktober 2006

Direktør Investor Relations, Heidi Ulmo, tlf. 90 91 93 25