HNA/HNB Hafslund har mottatt kontorvedtak i skattesaken om realiserte konvertible obligasjoner i REC

Det vises til børsmelding av 5. november 2008 vedrørende realiserte konvertible obligasjoner i REC. Hafslund har nå mottatt kontorvedtak fra Sentralskattekontoret for storbedrifter (SfS) i tråd med utkastet, der SfS fastholder full beskatning og verdsetter hver REC-aksje per konverteringstidspunktet i begynnelsen av mars 2006 til 81,50 kroner.

Hafslund er uenig både i det anførte grunnlaget for skatteplikt og i den verdsettelsen som fremgår av vedtaket, og vil følge opp vedtaket med klage eller rettslige skritt.

Oslo 22. desember 2008

For mer informasjon vennligst kontakt:
Konserndirektør for Økonomi og Finans, Gunnar Gjørtz, tlf: 92 21 72 00
Investorkontakt Lars Ove Johansen, tlf: 99 29 14 60