HNA/HNB Hafslund selger Nittedalsnettet AS og Bredbåndsnettet AS

Hafslund Telekom har inngått avtale med Pronea AS om salg av Nittedalsnettet AS og Bredbåndservice AS. Pronea AS betaler NOK 25 millioner for 100 % av aksjene i begge selskapene. Salget gjennomføres med virkning fra i dag, og vil gi et resultat tilnærmet lik balanseført verdi av aksjene.

Nittedalsnettet AS og Bredsbåndservice AS leverer bredbåndstjenester. Fiberoptisk infrastruktur blir værende i Hafslund Telekom. Avtalen innebærer en langsiktig leieavtale av Hafslund Telekoms fiberoptiske infrastruktur.

"Salget er et ledd i Hafslund Telekoms strategi om å rendyrke virksomheten innen infrastruktur og å styrke posisjonen innen fibermarkedet. Totaliteten i avtalen er meget god", sier Trond Nedregård, Administrerende direktør i Hafslund Telekom.

Nittedalsnettet AS og Bredbåndservice AS blir nå del av en større satsing innen bredbåndstjenester i selskapet Pronea AS. Pronea AS er eid av Troms Kraft AS og Bredbåndsfylket Troms AS.

19 desember 2008

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Administrerende direktør Hafslund Telekom: Trond Nedregård, tlf 99 50 95 19.
Investorkontakt, Lars Ove Johansen, 99 29 14 60