HNA/HNB Hafslund selger verditransportvirksomheten og eierandel i NOKAS

Hafslund har inngått avtale med Vakt Service om salg av Hafslunds verditransportvirksomhet. Videre selges Hafslunds 33,5% eierandel i Norsk Kontantservice AS (NOKAS). Overdragelse eierandel NOKAS forutsetter at ingen av de øvrige aksjonærene i NOKAS benytter seg av sin forkjøpsrett. Transaksjonene er betinget av myndighetsgodkjennelser. Overdragelsen vil finne sted 1. september 2006.

Hafslunds verditransportvirksomhet har en årsomsetning på ca.140 millioner kroner med om lag 260 ansatte. Vakt Service vil overta Hafslunds verditransportkunder med tilhørende biler, personell og utstyr.

Salget er et ledd i Hafslunds strategi om å konsentrere sikkerhetssatsningen innen boligalarm, vakttjenester og teknisk høysikkerhet.

Oslo, 3. juli 2006

Konserndirektør Tekniske tjenester, Bjørn Frogner, tlf. 91 37 95 05