HNA/HNB Hafslund tatt ut i streik

EL & IT Forbundet og Fagforbundet har varslet opptrapping av den pågående streiken i energisektoren, og arbeidstakere ansatt i Hafslund er tatt ut it streik fra og med i dag, mandag 3. juli. Streiken er et resultat av bruddet i meklingen mellom Energibedriftenes landsforening (EBL) og EL & IT Forbundet og Fagforbundet den 21. juni.

Streiken rammer flere av virksomhetsområdene i Hafslund, blant annet retting av feil i strømnettet og kundesenteret for strøm og sikkerhet. I overkant av 650 ansatte er tatt ut i streik. Det er fare for at streiken kan bli opptrappet og ramme andre virksomhetsområder i Hafslund.

Streiken vil føre til at eventuelle strømbrudd og feil i nettet ikke blir rettet så sant det ikke medfører fare for liv og helse og dispensasjon fra EBL og EL&IT-forbundet for feilretting er oppnådd. Tilgjengligheten på kundesenteret vil videre bli vesentlig redusert.

Oslo, 3. juli 2006

Informasjonssjef Kjell Stamgård, telefon 901 24 135