HNA/HNB Meldepliktig handel egne aksjer

Det vises til melding 29. mai og 14. juni 2007.

Alle ansatte i Hafslund konsernet som omfattes av inngått rammeavtale vedr. lønnsoppgjøret våren 2006 er vederlagsfritt tilbudt opp til 175 B-aksjer i Hafslund ASA avhengig av stillingsprosent og ansettelsestid. Øvrige ansatte er tilbudt å kjøpe opp til 175 B-aksjer til 20 prosent rabatt til markedskurs. Tilbudet er en del av Hafslunds moderate lønnsoppgjør for 2006 og oppnådd årsresultat.

Som del av tilbudet er det den 27. september tildelt ytterligere 874 B-aksjer til ansatte i Hafslund. Aksjene er eksklusive evt. rabatt overført til kr. 138,50 per aksje. Etter transaksjonen er selskapets beholdning av egne aksjer av klasse A 37 184 og klasse B 230 176.

Oslo, 27. september 2007

Direktør Investor Relations, Heidi Ulmo, tlf. 90 91 93 25