HNA/HNB Meldepliktig handel egne aksjer

Det vises til melding 30. juni 2005.

I anledning Hafslund-konsernets lokale lønnsoppgjør 2005, ble alle fast ansatte i mer enn 50% stilling tilbudt å kjøpe inntil 614 Hafslund B-aksjer. Bakgrunnen er den avtalen som ble inngått med de ansattes organisasjoner om lønnsoppgjøret for 2005.

Ytterligere 413 596 B-aksjer er blitt tildelt i tillegg til 11 850 B-aksjer tildelt primærinnsidere i Hafslund ASA. Totalt har det blitt tildelt 425 446 Hafslund B-aksjer. Etter transaksjonen er selskapets beholdning av egne aksjer av klasse B 252 286. Dette tilsvarer 0,32 % av totalt utestående aksjer og 0,13 % av utestående aksjer av klasse B.

Oslo, 7. juli 2005

Direktør Investor Relations, Heidi Ulmo, tlf. 90 91 93 25