Oslo Energi og Tindra setter ned strømprisen ytterligere

Oslo Energi AS og Tindra AS setter begge ned strømprisen ytterligere fra 17. februar slik at strømmen blir 31 prosent billigere.

Selskapene varslet for halvannen uke siden en prisnedgang på 24 prosent fra 17. februar. Tendensen til et lavere prisnivå på kraftbørsen enn for noen uker siden forsterker seg, og det gir selskapene mulighet til å redusere strømprisen ytterligere fra samme dato.

Prisreduksjonen fra dagens strømpris blir 31,3 prosent.
Ny pris blir som følger, inklusiv statlige avgifter (elavgift og mva):

Oslo Energi: Energiledd 66,90 øre per kWh, fastbeløp 350 kroner per år
Tindra Pluss: Energiledd 67,15 øre per kWh, fastbeløp 300 kroner per år
Tindra Direkte: Energiledd 67,15 øre/kWh, ikke fastbeløp

Tindra Pluss har etterskuddsvis fakturering sammen med det lokale nettselskapet, mens Tindra Direkte faktureres a konto separat.

Oslo Energi og Tindra tilbyr også fastprisavtaler, samt markedskraft hvor strømprisen følger svingningene på kraftbørsen.

Oslo Energi og Tindra eies av Hafslund ASA.

Ytterligere opplysninger fås hos:
Kjell Stamgård
telefon jobb:  22435950