Rune Bjerke tiltrer i Hafslund ASA

Bjerke kommer fra stillingen som administrerende direktør i Scancem International. Han begynte som viseadministrerende direktør i Aker Sement og Byggevarer i 1995 og gikk til Scancem International som finansdirektør i 1997. Han ble direktør for Asia og trading i 1998, før han ble toppsjef i 1999.

Rune Bjerke er 40 år gammel og utdannet sosialøkonom fra Universitetet i Oslo og har en master i Public Administration fra Harvard University med hovedvekt på økonomi, energi, naturressurser og forholdet myndigheter – næringsliv.

Oslo, 16. august 2000

Hafslund ASA er et norsk selskap notert på Oslo Børs og er et av de største børsnoterte kraftkonsernene i Norden. Selskapet er en ledende strøm- og fjernvarmeleverandør med hovedtyngden av kunder i Oslo og Akershus. Hafslund eier Norges største strømnett, har produsert fornybar energi fra vannkraft i mer enn 100 år, og har virksomheter innen energiutnyttelse av bioenergi og avfall.