Haglöfs donerer tre med en ny app

Denne våren lanserer Haglöfs en app som har som mål å knytte forbrukernes utendørsaktiviteter med treplanting i Øst-Afrika. Prosjektet kjøres i samarbeid med Vi Agroforestry, og representerer enda en side i Haglöfs' tiltak for bedre bærekraft.

Det å være oppmerksom og ta ansvar er etablerte leveord for Haglöfs. Emner som miljømessig påvirkning, arbeidsforhold og menneskerettigheter har eksistert som parametre i Haglöfs' utvikling i moderne tid. Tiltak for bedre bærekraft er fullt integrert i de daglige aktivitetene og dette arbeidet er en pågående prosess der Haglöfs hele tiden leter etter måter å forbedre dette på.

I løpet av våren lanserer Haglöfs en app som har som mål å få forbrukerne til å bruke utendørsaktiviteter som en måte å bidra til treplanting på. Når den er lastet ned, sender appen ut ukentlige utfordringer. For hver fullførte utfordring donerer Haglöfs et tre til organisasjonen Vi Agroforestry, som siden planter treet i området rundt Victoriasjøen. Treplanting fører til redusert fattigdom, økt tilgang til mat, økt biologisk mangfold og klimatilpasning.

«Prosjektet er ikke bare enda et tiltak i bærekraftsarbeidet vårt, men det er også en meget enkel måte for forbrukeren å bidra til et bedre dagligliv for mange personer på. Ved å bare laste ned appen donerer vi ett tre, og hvis du fullfører alle utfordringene, donerer vi totalt 11 trær», uttaler Lennart Ekberg, Director of Sustainability hos Haglöfs.

Haglöfs-appen kan lastes ned på Google Play eller App Store og prosjektet går fra 10. mars til 17. mai.

Vi Agroforestry er en svensk hjelpeorganisasjon som gjennom treplanting arbeider for å bekjempe fattigdom og forbedre miljøet rundt Victoriasjøen i Øst-Afrika. Siden etableringen i 1983 har organisasjonen bidratt til å plante over 100 millioner trær og har forbedret livene til over én million familier.

For mer informasjon, kontakt:

Thomas Loftsgarden
Sales Manager
+ 47 675 33 508
thomas.loftsgarden@haglofs.no

Sara Skogsberg Cuadras                                         Marcus Lundstedt
PR & Media Manager                                               Press Officer, Vi Agroforestry
+ 46 8 584 400 14                                                 + 46 70 107 43 17
sara.skogsberg-cuadras@haglofs.se                         marcus.lundstedt@viskogen.se

Haglöfs er en av verdens ledende leverandører av Technical Outdoor og tilbyr et ansvarsfullt varemerke som fyller vår tids behov av produkter med høy funksjongrad, god passform og pris verdi  til personer som investerer i et aktivt uteliv. I 2012 vokste omsetningen til 690 SEK og selskapet kan vise til en gjennomsnittlig tilvekst på 9% de siste 5 årene. Siden 2010 er Haglöfs blitt eid av ASICS Corporation. www.haglofs.com

Tags: