TREKKING PRO – DET STORE EVENTYRET

Bring eventyret til den uberørte natur, til en geografi som er litt mer utilgjengelig og hvor du utsettes for vær og vind. Å være aktiv i dette miljøet, å bli ett med naturen og bli forført av dufter, lyd og lys, samtidig som man blir utfordret av vær og vind. Dette er Trekking på sitt mest ekstreme.

Haglöfs finner mye inspirasjon i den skandinaviske villmarken, og Trekking Pro er der hvor Haglöfs har samlet sine mest høytytende Trekkingprodukter i form av beskyttelse mot elementene og holdbarhet – produkter som er utviklet uten kompromisser og hvor ingenting er overlatt til tilfeldighetene.

For vår/sommer 2015 inkluderer Haglöfs klær i Trekking Pro for første gang, noe som betyr at dette segmentet nå er representert i alle forretningsområdene: Utstyr, klær og sko. Trekking Pro tilbyr klær som er utviklet for å jobbe og yte langt ute i villmarken, i utilgjengelig terreng der værforholdene kan være litt mer ustabile, og hvor klær og utstyr kan være forskjellen mellom suksess og fiasko når en søker det store eventyret.

Ekstreme venner for ekstreme produkter

Før vi startet arbeidet med å utvide Trekking Pro, satte Haglöfs seg ned med eventyreren Ola Skinnarmo, og naturfotografen Claes Grundsten – som begge har vært venner av Haglöfs i lang tid. De tilbringer store deler av sitt liv i de mest utilgjengelige og utfordrende miljøer og de vet hva som kreves. Diskusjonene favnet om hvilke klær de trengte og de ​​funksjonene disse klærne måtte ha. Resultatet ble en kolleksjon bestående av nøye designede plagg som, ned til minste detalj, er utviklet for å møte kravene til Ola og Claes. Klærne lånte sitt navn fra Pro-produkter i Haglöfs' ryggsekk- og skosamlinger, og fargene ble inspirert av de høye fjellene i Skandinavia. Den nye kleskolleksjon er supplert med kjente og velprøvde produkter som tidligere har vært tilgjengelig, som for eksempel RUGGED II MOUNTAIN PANT.

GRYM JACKET er Haglöfs' første tre-lags skalljakke i Gore-Tex® Pro designet for Trekking. GRYMJAKKEN er laget av et slitesterkt materiale som er behagelig å ha på seg, samtidig som det er svært lett, og det har alle de tekniske detaljene og smarte løsningene som en ville

forvente. For eksempel er det borreklebestoffer på den doble vindklaffen under den vanntette glidelåsen, som kan fungere både som en alternativ lukking og ekstra ventilasjon dersom det er varmt. Glidelåstrekkene er også blitt utvidet litt for å gjøre det enklere å bruke med hansker, og de ​​er vridd for et bedre grep.

LEX PANT er en ny softshell-bukse laget fra Haglöfs' Flexable™. Buksene er laget av fire-veis stretch og er fullt utstyrt med to håndlommer og to lårlommer, en glidelås fra hofte til kne for ventilasjon og forsterkede, justerbare gamasjer på innsiden av benavslutningene, som kan brettes opp når de ikke brukes. LEX PANT har en normal passform med plass til et bunnlag når det er kaldt. LEX PANT er et bluesign®-produkt som er merket med Haglöfs Take Care.

Alle ryggsekkers mor

Hvis klær er nytt for Trekking Pro, er situasjonen det stikk motsatte for ryggsekker. Det er her det hele begynte for 100 år siden med ryggsekker for bønder og tømmerhoggere. Gjennom årene har Haglöfs utviklet stadig mer avanserte ryggsekker for stadig mer utfordrende aktiviteter, og i 2013 tok Haglöfs all sin erfaring, håndverksmessige dyktighet og kunnskap, og innarbeidet disse i LEX-ryggsekken – alle ryggsekkers mor.

LEX-ryggsekken er ideell for det store eventyret, for seriøse friluftsentusiaster som trenger å bære tung last over lange avstander, ofte godt utenfor allfarvei og langt borte fra ly og sivilisasjon. Ryggsekken har en rekke avanserte løsninger som kombinerer enkelhet med fleksibilitet, lav vekt med slitestyrke og komfort med stabilitet. LEX fordeler vekten over en homogen aluminiumsramme som er inspirert av Haglöfs' klassiske ryggsekk-konstruksjoner med en ytre ramme, som gir optimal vektfordeling med en høy grad av vridningsstivhet og fungerer som grunnlaget for Haglöfs' Solid Pro™ justerbare system.

Støvler for det Store Eventyret

GRANIT Hi GT er en trekkingstøvel som er laget for å vare – ta vare på støvlene, og de vil være med deg for resten av ditt liv. GRANIT Hi GT er en skinnstøvel foret med Gore-Tex® som har triple sømmer, hvorav den midterste sømmen er kevlarsøm. Støvelen har et høyt skaft for å

tilby foten ekstra beskyttelse i vanskelig terreng og dårlig vær. Yttersålen som er Vibram Four Season, tilbyr ekstremt sterke grep på terrenget som det er utviklet for- en blanding av bergarter, stier, gangbroer, røtter og gjørme. Myk på innsiden med minneskum rundt anklene og en fotseng fra SOLE, tilbyr denne støvelen høyest mulig komfort, samtidig som utsiden kan

tåle alle utfordringer den vil kunne møte. Den er utvilsom en steinhard støvel som er verdig sitt navn.

For mer informasjon, kontakt:

Thomas Loftsgarden
Sales Manager