Handel og Kontor har begjært meklingen med NHO for avsluttet

Handel og Kontor begjærte i går ettermiddag meklingen for Standardoverenskomsten og Medieoverenskomsten med NHO for avsluttet med meklingsfrist fredag 7. mai 2010 kl. 24.00.

Meklingen går dermed over i en avsluttende fase og hvis det ikke foreligger noen løsning innen fristens utløp vil det fra arbeidstidas begynnelse mandag 10. mai 2010 være konflikt. Handel og Kontor har varslet plassfratredelse for 959 medlemmer på 62 virksomheter. Ytterligere informasjon om hvilke bedrifter som er tatt ut, se www.handelogkontor.no Spørsmål kan rettes til: Forbundsleder Sture Arntzen, mobil 911 42 264 Nestleder Bjørn Mietinen, mobil 99361603 Informasjonsansvarlig Kjetil Neskvern, mobil 911 51 012