Hettich ekspanderer og bygger ut produksjonen

Det verdensledende møbelbeslagselskapet Hettich, med hovedkontor i tyske Kirchlengern, utvikler kontinuerlig nye produkter og investeringstakten er høy. Første spadetaket til et nytt energibesparende industribygg ble tatt 17. mars.

For et år siden ble Hettich Forum innviet, et gigantisk showroom med inspirerende kjøkken- og bademiljøer samt øvrige romslige miljøer. Hettich Forum – utformet med hensyn til langsiktig holdbarhet – mottok Green Building Award 2009. Hettich bygger nå et enda mer energieffektivt industribygg i tilknytning til eksisterende logistikk- og industribygg i Kirchlengern. Arealet er på 13 500 kvadratmeter og konstruksjonen i tømmer for å redusere energiforbruket til 50 prosent under tyske normer. Innvielse er i mars 2011. Hettich Skandinaviska omfatter Sverige og Norge, med hovedkontor i Jönköping. – Vi er stolte over å lede utviklingen i trendsettende design og smart teknikk for møbelbeslag. Hovedkontoret i tyske Kirchlengern er basen for forskning og utvikling innen møbelsystem for framtidens forbrukere, sier Ulf Svensson, adm.dir. for Hettich Skandinaviska. I Hettichs produktportefølje finnes beslag og komponenter for møbler samt innredning til kjøkken, bad, soverom og kontor. Kundene finnes innen produksjon og handel av møbler inklusive arkitektfirmaer.

Tags:

Om oss

Hettich er ledende i verden innen beslag og komponenter for møbler og innredning. Hettich har kunder innenfor møbelindustri, møbelsalg og produksjon. I Sverige og Norge selges og markedsføres produktene av Hettich Skandinaviska AB. Hettich International har 5 800 medarbeidere fordelt på de vel 100 landene der bedriften er representert – alltid nær kunden.