Sensys – den nye generasjonen hengsler fra Hettich med integrert demping

Sensys er hengslene som på en god måte kombinerer design med funksjon og kvalitet. Myk lukking av dører fra en vinkel på 35 grader og den integrerte dempingsfunksjonen Silent System er egenskaper som gir bekvemmelighet i moderne kjøkken.

Hettichs Sensys-hengsler kombinerer funksjon og kvalitet med enkel og elegant design. Dempingen med Silent System integrert i hengslene gjør at lukkingen foregår mykt og sikkert allerede fra 35 graders vinkel.

– Sensys er resultatet av kundenes etterspørsel etter myk lukking av skapdører uten klumpete dempere. I tillegg til å bremse døren trekker hengselet den tilbake slik at den uansett belastning alltid lukker seg selv. Sensys er med sin enkle og stilrene design perfekt for produsenter av kjøkken og baderom, sier Ulf Svensson, adm.dir i Hettich Skandinaviska.

Sensys har en flott dekkehylse som skjuler hengselet. Ti log med knappen som løsner hengselet ved demontering, er skjult. På den stilfulle dekkehylsen over armen på hengselet er det god plass til en logo. Hengsel og monteringsplate gir sammen et harmonisk inntrykk.

Sensys-hengsler fås med en åpningsvinkel på 95 og 110 grader og til vinklede skap (30, 45, 90 grader). Hengsler med vid vinkel og hengsler til dører med aluminiumsramme kompletterer Sensys-sortimentet, som har vært tilgjengelig på verdensmarkedet siden 2009. Sensys er belønnet med designprisen RedDot Design Award 2008 if IF Product Design Award 2009, utnevnelser der produkter bedømmes ut fra kriterier som designkvalitet, materialvalg, funksjonalitet og innovasjonsgrad.

Vedlagte bilder kan brukes fritt

adm.dir., Hettich Skandinaviska
+46 36 31 23 30
+46 70 510 97 86

+46 36 34 51 13
+46 70 695 60 99

Hettich er verdensledende innen beslag og komponenter for møbler og innredning. Hettich har kunder innenfor møbelindustri, møbelsalg og produksjon. I Sverige og Norge selges og markedsføres produktene av Hettich Skandinaviska AB. Hettich International har 5 800 medarbeidere fordelt på de vel 100 landene der bedriften er representert – alltid nær kunden.

Tags: