Acta Holding ASA - Acta ansetter Country Manager i Danmark

Acta har ansatt Peter Egholm Jensen som Country Manager i Danmark. Egholm Jensen kommer fra Dexia Bank Danmark A/S og har bred ledererfaring fra finanssektoren.

Acta har tidligere annonsert at selskapet vil starte virksomhet i Danmark. Acta startet sin virksomhet i 1990. Det første rådgivningskontoret var i Stavanger. Siden ble et landsomfattende kontornettverk bygget opp, senest med etableringer på Lillestrøm og kontor nummer 2 i Oslo. Actas svenske virksomhet startet opp med det første rådgivningskontoret i Stockholm februar 2000 og har i dag 20 rådgivningskontorer og 148 rådgivere.

Egholm Jensen er 41 år gammel og kommer fra Dexia Bank Danmark A/S hvor han har ledet Wealth Management/Private Banking divisjonen. Han har bred erfaring fra  lederstillinger i Artesia Banking Corp., Spar Bank Nord, Danske Bank og BG Bank. Egholm Jensen er siviløkonom fra Handelshøjskolen i København.

`Vi har lenge jaktet på den riktige personen til å lede Danmark, og er svært tilfredse med personen vi har valgt. Egholm Jensen vil, med støtte fra Actas sentrale funksjoner, få relativt stor frihetsgrad til å bygge opp organisasjonen og skissere strategien, og vi er overbeviste om at hans erfaring gjør oss godt rustet til å starte virksomhet i Danmark, sier Simen Mørdre, administrerende direktør i Acta Holding ASA.

Oppstartstidspunkt i Danmark vil være avhengig av regulatoriske forhold og egnede lokaler i København. `Egholm Jensen tiltrer senest 1. september 2006 og vi håper å være i gang i Danmark i løpet av 4.kvartal 2006`, avslutter Mørdre.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Simen Mørdre, administrerende direktør i Acta
Tel: 21 00 33 57 eller 908 68 562
Rune Wangsmo, Informasjonsdirektør i Acta
Tel: 21 00 12 35 eller 995 41 507

Acta er et rådgivningsselskap som tilbyr mer enn 300 spare- og investeringsløsninger til privatpersoner, og har over 55 milliarder kroner under forvaltning for over 76 000 kunder. Acta har rundt 280 investeringsrådgivere fordelt på 45 kontorer i Norge og Sverige. Acta er Norges største eiendomsaktør og Sveriges største private boligeier. Acta Holding ASA er notert på Oslo Børs.

Om oss

Agasti Holding ASA er et børsnotert selskap uten operativ virksomhet og ansatte. Selskapet er under avvikling..