Hot in the city   Hotels.com gir deg de vakreste takterrassene i verden

Report this content

Los Angeles, Mumbai, Bangkok, Venezia og Madrid: Om du ikke har feriert ferdig enda – eller allerede har begynt å planlegge neste års ferie; her er hotte tips til storbyferien. Hotels.com gir deg oversikten.

Hotell i USA, Los Angeles, SLS Hotel - ”So Entourage”

I Beverly Hills, Los Angeles, nærmere bestemt sjuende etasje, finner du SLS Hotel, Altitude Rooftop Bar. Takterrassen med et elegant svømmebasseng i midten, gir deg utsikt til terningkast 6. Ved å skue utover, finner du at L.A. er mer enn betong og motorveier. Byen har også subtropisk vegetasjon. Den vakre utsikten blir enda mer behagelig om du nyter en cocktail av José Andrés, klubbens chef. Et eksempel? Caipiriñha frosset av flytende nitrogen, eller kanskje en Margarita med kosher salt. Som en person beskrev på nettet: ”It’s so Entourage!”

Hotell i India, Worli, Four Seasons Hotel Mumbai

I 34 etasje på Four Seasons Hotel Mumbai finner du Aer. Den splitter nye klubben på taket av Worli, gir deg muligheten til å glemme ståket fra gatene under, og du kan nyte himmel, sol og Mumbais lys. Da Aer åpnet i desember 2009 var inspirasjonen yin og yang – derav det sorte og hvite minimalistiske designet. Maten henter inspirasjon fra flere kulturer – her finnes libanesiske retter og dip fra Midt-Østen, samt middelhavstapas og internasjonale favoritter.

Hotell i Thailand, Bangkok, Lebua at State Tower

Selv mennesker uten høydeskrekk vil nok miste pusten når de får se utsikten fra den store bar/restauranten man finner i 63 etasje på Lebua at State Tower. Klubben har blitt et ”must” for turister – og ikke bare dem. Den runde baren som skifter farge og live jazz som spilles hver kveld, bidrar til å skape en spennende og sofistikert atmosfære. Om du ønsker å ta en drink her, kan nyte synet av kaoset i Bangkoks gater nedenfor, samt en unik utsikt til Chao Pharya, en av Thailands største elver.

Hotell i Italia, Venezia, Molino Stucky Hilton

De som er på jakt etter en unik utsikt i en av verdens vakreste byer, vil ikke bli skuffet om de besøker Skyline Rooftop bar i åttende etasje på Molino Stucky Hilton Venezia. Klubben ble kåret til ”Beste Design Bar” i 2Night Award 09. Det er ikke bare utsikten over byen og kanalene som er attraksjonen: Bartenderen i klubben, Marino Lucchetti, snekrer sammen herlige cocktails. For eksempel Japanese Garden: piskede bringebær, lichen’s likør med ”Feel exclusive” vodka.

Hotell i Spania, Madrid, ME Madrid

På Plaza de Santa Ana i Madrid kan du oppdage byen på en ny måte – gå opp på taket av luksushotellet ME Madrid. Her finner du The Penthouse, en særdeles chic klubb eid av Rande og Scott Gerber, kjente entreprenører innen nattelivet. The Penthouse er kjent som en av Spanias absolutt kuleste klubber, her kan man støte på flere kjendiser. Om sommeren er dette stedet ”alle” skal til, så om du vurderer et besøk, bør du være tidlig ute. Etter midnatt er køene kjempelange.

Hotell i Norge, Oslo, Grims Grenka

Her hjemme har vi også flotte takterrasser av internasjonal klasse. Selv om det så smått begynner å bli litt kjølig, har vi fortsatt noen uker på oss hvor vi kan ta en drink på taket av Grims Grenka i Oslo. Da hotellet åpnet i august 2007, var det Norges første designhotell-  medlem av den eksklusive klubben ”Design Hotels”. På denne takterrassen kan du slappe av i liggestolene og kose deg med cocktails mens DJ-en snurrer skiver.

For mer informasjon

Knut Narvestad på + 47 992 39 711 – knut@zpiker.no

Kate Hopcraft på +44 20 7019 2165 -  khopcraft@expedia.com

Om Hotels.com

Som en del av Expedia gruppen, som opererer i alle de store markedene med dedikerte ansatte, tilbyr Hotels.com mer en 120 000 kvalitetshoteller, B&B, og betjente leiligheter verden over. Om en kunde kan finne det samme tilbudet billigere enn de har forhåndsbetalt på Hotels.com vil dette bli matchet. Hotels.com har også en av verdens største salgsavdelinger i bransjen, som forhandler frem de beste prisene for kundene. I tillegg finnes over 1,5 millioner anmeldelser fra andre hotellgjester, som er med på å sikre kundene best mulig informasjon om stedene før de bestiller. Hotels.com vant the Gold Award for beste nettbestillingssted i det anerkjente britiske magasinet Webuser i februar 2009. Reisende kan bestille på nettet eller ved å kontakte en av de flerspråklige servicesentrene på 810 000 13.

Firmaet driver i dag 52 Hotels.com nettsteder verden over, inkludert 31 sider på 24 språk på tvers av EMEA-området (Europa, Midt-Østen og Afrika). De europeiske nettstedene ble lansert i Storbritannia i 2001, og trekker i dag flere millioner unike brukere hver måned. Tusenvis av mennesker bestiller overnattinger gjennom Hotels.com hver dag.