HTC ONE HEDRET MED PRISEN FOR “BEST EUROPEAN ADVANCED SMARTPHONE 2013 – 2014”

European Imaging and Sound Association (EISA) har nettop kåret HTC’s flaggskip, HTC One, til “Best European Advanced Smartphone”.

Oslo, 16. august 2013 - HTC, en global leder innen for mobil innovasjon og design, oppnådde i dag ytterligere anerkjennelse for den kritikerroste HTC One, da de mottok den prestisjefylte EISA Award for "Best European Advanced Smartphone 2013-2014”. EISA juryen begrunner bl.a. prisen med, at HTC One fortsetter med å ligge et skritt foran konkurrentene når det kommer til både design, foto og lydopplevelse. Dette skyldes bl.a. det slitesterke aluminiumsdesign, den 4,7” Super LCD-skjerm med full HD og de avanserte bildebehandlingsmulighetene, herunder den unike Zoe-funksjonen.

Medlemmene av juryen beskrev HTC One som “the smartphone that everyone else will aim to beat in the future”, og anerkjente samtidig HTC One for sin Sense-opplevelse, som "byr på en unik brukeropplevelse, med blant annet BlinkFeed, som fyller startskjermen med en personlig stream av nyhetskilder, oppdateringer fra sosiale nettverk, bilder og videoer”.

EISA juryen var dessuten imponert over kvaliteten på HTC Ones kamera og da spesielt ved HTC One’s 4 megapixel kamera, som inneholder en bildesensor kaldt UltraPixel med sterkt forbedret lysfølsomhet, optisk bildestabilisering[1], makro-funksjon og HDR support. Utover dette finnes det adskillige pre-installerte foto apps, som bl.a. HTC Zoe, som tar opptil 20 bilder samtidig med en 3-sekunders video, og som gjør dine favoritt-øyeblikk til levende minner. De to stereo fronthøyttalerne understøttes av Beats Audio, og leverer en uovertruffen lydopplevelse. HTC One er uten tvil noe helt spesielt!

"Vi er utrolig glad for at HTC One fortsetter å bli anerkjent som den beste smarttelefonen på markedet, selv seks måneder etter lanseringen", sier Peter Frølund, Managing Director for HTC Nordic. "Vi er engasjert i fortsatt å endre og drive smarttelefon-industrien fremover, og denne prisen er en hyldest til våre designere og ingeniører, som vil fortsette å arbeide hardt for å utvikle banebrytende produkter, som vil bringe industrien inn i en ny epoke av mobil kommunikasjon og underholdning.”

HTC One har mottatt adskillige priser og utmerkelser siden lanseringen i februar 2013, som GSMA’s "Best Mobile Handset, Device or Tablet" på MWC 2013, Computex Taipei Gold Medal award for Design & Innovation, samt et hav av toppanmeldelser og redaksjonelle utmerkelser overalt i verden. EISA-prisen 2013 kommer i forlengelse av prisen til HTC One S, som ifjor ble kåret til ”The best social media phone” av nettopp EISA.

EISA’s hele begrunnelse:

EUROPEAN ADVANCED SMARTPHONE 2013-2014

HTC One

With the One, HTC set a new standard for smartphones that everyone else will aim to beat in the future. Its robust aluminium body features very detailed finishing and a superb 4.7-inch Super LCD screen with Full HD resolution. The device is powered by a compelling quad-core processor with 2 GB of RAM and is available with 32GB of built-in memory. The operating system is Android but HTC's own GUI called 'Sense' offers a unique user experience, including 'BlinkFeed' which fills the home screen with a personalized stream of news feeds, updates from social networks, photos and videos. The main 4-megapixel camera offers an image sensor called UltraPixel with vastly improved light sensitivity. Optical Image Stabilization, Macro and HDR support; a vast number of photo apps is also pre-installed, like Zoe that records up to 20 photos plus a 3-second video in one go, creating live galleries of your favourite moments. The front firing stereo speakers are treated by nothing less than Dr. Dre's 'Beats Audio' providing an unparalleled listening experience. This HTC smartphone is truly One of a kind!

Om EISA

EISA er en unik organisasjon bestående av 50 spesialmagasiner fra 20 europeiske land. Organisasjonen er kjent over hele verden for ”The European EISA Awards”, og ble grunnlagt i 1982, da sjefredaktørene fra fem europeiske fotomagasiner gikk sammen for å kåre “Årets Kamera” for første gang noensinne. I juni hvert år møtes sjefredaktørene fra EISA medlemsmagasinene for å beslutte hvilke produkter som fortjener å vinne de ettertraktede EISA Awards. Det kåres vinnere i seks kategorier; lyd, video, hjemmekino, foto, elektronikk til bilen og mobile enheter. www.eisa.eu

[1] Optical Image Stabilization eller OIS.

HTC-konsernet (HTC) ble grunnlagt i 1997 og står bak mange prisbelønte mobiltelefoner og bransjenyheter. Ved å sette menneskene i sentrum for alt de gjør, flytter HTC grensene for design og teknologi ved å skape innovative og personlige opplevelser for kundene rundt om i verden. HTCs portefølje inkluderer smarttelefoner med HTC Sense™ – et grafisk grensesnitt i flere lag som forbedrer brukeropplevelsen kraftig. HTC er notert på børsen i Taiwan (TWSE: 2498). For mer informasjon, besøk www.htc.com.