Adm dir Olav Fjell sier opp sin stilling i Hurtigruten ASA

Olav Fjell har i dag meddelt styret at han ønsker avløsning som administrerende direktør i Hurtigruten ASA.

«Jeg har fått oppleve en særdeles spennende og givende periode i Hurtigrutens historie, og synes det er naturlig å overlate stafettpinnen til nestemann når omstillingen og refinansieringen nå er gjennomført», sier Olav Fjell i en kommentar.

Olav Fjell har en oppsigelsestid på 6 måneder og dato for fratreden vil avtales med styret.

HURTIGRUTEN ASA er et børsnotert konsern basert i Norge, med samlet årlig omsetning på rundt 4 milliarder kroner og cirka 2 000 ansatte. Selskapet driver Hurtigruten og har en ledende posisjon innen norsk reiseliv.