Anne Marit Bjørnflaten ansettes som kommunikasjonsdirektør i Hurtigruten

Anne Marit Bj ørnflaten er ansatt som kommunikasjonsdirekt ør i Hurtigruten ASA, etter å ha v ært innleid i stillingen siden 11. september 2013.

Bjørnflaten blir formelt ansatt i Hurtigruten 1. mai 2014. Som kommunikasjonsdirektør i Hurtigruten ASA vil Bjørnflaten være en del av selskapets konsernledelse. Hun vil ha det overordnede ansvaret for Hurtigrutens globale eksternkommunikasjon og samfunnskontakt, samt inngå i selskapets strategiske beredskapsledelse.

Bjørnflaten har vært stortingsrepresentant siden 2005, men valgte å avstå fra gjenvalg til Stortinget i 2013. Som stortingsrepresentant var Bjørnflaten leder av Justiskomiteen og første nestleder i Transport- og kommunikasjonskomiteen.

-           Anne Marit har lang relevant politisk erfaring og kommunikasjonsfaglig kompetanse. Etter å ha samarbeidet med henne siden i oktober, er vi overbevist om at hun er et godt valg til denne stillingen. Vi er glade for at hun nå blir en langsiktig del av selskapets topplederteam, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.

Bjørnflaten kommer fra stillingen som spesialrådgiver for Mørland & Johnsen analyse og kommunikasjon AS og har tidligere jobbet som informasjonssjef ved Nasjonalt senter for Telemedisin, politisk rådgiver i Utenriksdepartementet og journalist i NRK Troms. Hun har studert historie ved Universitetet i Tromsø, og statsvitenskap og medievitenskap ved Universitetet i Oslo.

-           Hurtigruten er blant landets aller viktigste selskaper som bidrar til helårig virksomhet langs hele norskekysten både innen transport og reiseliv. Jeg gleder meg til fortsettelsen i en meget spennende stilling i et selskap med unike muligheter, sier Bjørnflaten.

For ytterligere informasjon:

Daniel Skjeldam
Konsernsjef

E-post: daniel.skjeldam@hurtigruten.com

Anne Marit Bjørnflaten
Kommunikasjonsdirektør
Epost: anne.marit.bjornflaten@hurtigruten.com

HURTIGRUTEN ASA er et børsnotert konsern basert i Norge, med samlet årlig omsetning på rundt 3,5 milliarder kroner og cirka 1 600 faste ansatte. Selskapet driver Hurtigruten og har en ledende posisjon innen norsk reiseliv.

Tags: