Endringer i styret i Hurtigruten ASA

Bedriftsforsamlingen i Hurtigruten ASA har i sitt møte torsdag 19. april 2011 valgt Petter Stordalen som nytt styremedlem i Hurtigruten ASA. Han erstatter Per Heidenreich som har meddelt valgkomiteen at han ikke ønsker gjenvalg.

Styret i Hurtigruten ASA består av:

Trygve Hegnar  Styreleder gjenvalg
Berit Kjøll Styremedlem gjenvalg
Helene Jebsen Anker   Styremedlem ikke på valg
Mai Elmar Styremedlem ikke på valg
Arve Giske Styremedlem ikke på valg
Petter Stordalen Styremedlem ny
Per Helge Isaksen Styremedlem valgt av de ansatte   gjenvalg
Tone Mohn-Haukland     Styremedlem valgt av de ansatte gjenvalg

Petter Anker Stordalen (f.1962) er hotelleier, eiendomsutvikler og investor. Stordalen eier Home Invest, som eier Nordic Choice Hotels, Home Properties og Home Capital. Home Capital eier 21 023 693 aksjer i Hurtigruten ASA (5%).

HURTIGRUTEN ASA er et børsnotert konsern basert i Norge, med samlet årlig omsetning på rundt 4 milliarder kroner og cirka 2 000 faste ansatte. Selskapet driver Hurtigruten og har en ledende posisjon innen norsk reiseliv.