Endringer i styret i Hurtigruten ASA vedtatt

Bedriftsforsamlingen i Hurtigruten ASA har i møte i dag 14. april 2010 vedtatt endringer av aksjonærvalgte medlemmer av styret i Hurtigruten ASA. Endringene er i tråd med innstillingen fra valgkomiteen.

Nye styremedlemmer er:

Mai Elmar, Rotterdam
Arve Giske, Asker

Disse erstatter Merete Kristiansen og Olaf Larsen.

Det ble også vedtatt å gjenvelge Helene Jebsen Anker for to nye år.

Etter dette består styret i Hurtigruten ASA av følgende aksjonærvalgte medlemmer:

Trygve Hegnar - Styreleder                      Valgt til 2012
Per Heidenreich - Nestleder                      Valgt til 2012
Berit Kjøll - Styremedlem                         Valgt til 2012
Helene Jebsen Anker - Styremedlem          Valgt til 2013
Mai Elmar - Styremedlem                         Valgt til 2013
Arve Giske – Styremedlem                       Valgt til 2013

Styret består i tillegg av følgende ansattevalgte medlemmer:

Tone Mohn-Haukland – Styremedlem
Per Helge Isaksen – Styremedlem

For nærmere informasjon: Olav Fjell, administrerende direktør, +47 975 79 305 Ragnar Norum, kommunikasjonssjef, +47 957 65 604

HURTIGRUTEN ASA er et børsnotert konsern basert i Norge, med samlet årlig omsetning på rundt 3,7 milliarder kroner og cirka 1 400 faste ansatte. Selskapet driver Hurtigruten og har en ledende posisjon innen norsk reiseliv.