Hegnar valgt til ny styreleder i Hurtigruten ASA

Bedriftsforsamlingen i Hurtigruten ASA har i sitt møte torsdag 19. no-vember 2009 valgt Trygve Hegnar som ny styreleder i Hurtigruten ASA. Han erstatter Per Arne Watle.

Styret i Hurtigruten ASA vil etter dette bestå av: Trygve Hegnar Styreleder Per Heidenreich Nestleder Helene Anker Jebsen Styremedlem Berit Kjøll Styremedlem Merete Kristiansen Styremedlem Olaf Larsen Styremedlem Anton Abrahamsen Styremedlem ansattevalgt Rigmor Sand Styremedlem ansattevalgt - Det har vært en krevende, men også givende, oppgave å være styre-leder i Hurtigruten i denne utsatte perioden. De oppnådde resultater taler for seg, og fremtidsutsiktene er mer lovende enn på mange år. Jeg forlater selskapet med en god følelse og håper på fortsatt frem-gang for Kystens Riksvei nummer 1, sier avgående styreleder Per Arne Watle. - Jeg har fulgt selskapet lenge, men bestemte meg ikke for å kjøpe før i forrige uke. Hurtigruten er et spennende selskap med stort potensiale. Jeg har tro på den strategien som er valgt, sier påtroppende styreleder i Hurtigruten ASA, Trygve Hegnar.