Hurtigruten – reiselivsmotor året rundt – kloden rundt

Invitasjon til pressetreff ombord på MS Midnatsol ved kai i Oslo 10. januar kl 1900.

Velkommen til et hyggelig pressetreff på hurtigruteskipet MS Midnatsol ved Akershuskaia i Oslo 10. januar 2013. Hurtigruten er glad for å kunne invitere journalister med interesse for reiseliv under vårt opphold i Oslo i anledning reiselivsmessen. Vi har satt av et par timer denne kvelden, som vi tenkte vi skulle benytte til å fortelle noen kjente historiser og noen mindre kjente historier fra Hurtigruten.

Hurtigruten feirer 120 år i 2013 og ingen har betydd så mye over så lang tid for norsk reiselivsnæring. Vår grunnlegger Richard With var tidlig ute, og kombinerte kystruten allerede fra dag 1 med internasjonal turisme. Han var ikke snauere enn at han allerede i 1896 hyret inn selveste Fram-kaptein Otto Sverdrup til å seile DS Lofoten til Svalbard med cruise-gjester. I dag er det MS Fram som tar gjester kloden rundt på jakt etter unike reiseopplevelser, til Svalbard, Grønland og Antarktis.

Foreløpig program:

Administrerende direktør Daniel Skjeldam - «Hurtigruten – reiselivsmotor året rundt»

Produktsjef Mona Ringstrand – «MS Fram  - unike destinasjoner lengst nord og lengst sør»

Kommunikasjonssjef Ragnar Norum – «Fenomenet Hurtigruten Minutt for minutt»

Vi møtes klokken 19.00 til hyggelig uformelt samvær i Hamsun-salongen på dekk 8 om bord på MS Midnatsol. Det serveres et lettere måltid basert på norske råvarer og god drikke til. For de som ønsker det blir det en liten omvisning på MS Midnatsol etterpå.

Påmelding til ragnar.norum@hurtigruten.com. Tlf 95 76 56 04

Ragnar Norum, kommunikasjonssjef, 47 957 65 604

Hurtigruten ASA er den originale kystruten siden 1893. Selskapet bringer gods, lokale passasjerer og turister til 34 havner langs den unike norskekysten mellom Bergen og Kirkenes – hver dag hele året. Hurtigrutens explorerskip MS Fram seiler i Antarktis, i Europa, p
å Spitsbergen og ved Grønland.