Hurtigruten med ny salgsdirektør for Norden

Report this content

Med bred erfaring fra reiselivsbransjen vil Anna-Maija Isachsen tilføre Hurtigruten et solid utgangspunkt for ytterligere satsing på det nordiske markedet.

Hurtigruten har innledet sitt jubileumsår. 2. juli er det 120 år siden kaptein Richard With satte kurs ut fra Trondheim på første avgang med skipet DS Vesteraalen. Nå 120 år senere er Hurtigruten like aktuell som noen gang. I jubileumsåret vil de nordiske markedene få et hovedfokus fra Hurtigruten. Det var på mange måter der det startet også – som en hovedpulsåre som skulle binde kysten sammen i tillegg til å åpne for muligheten for turister til å oppleve dette vakre landet.

Som et ledd i fokus på Norden har Hurtigruten ansatt Anna-Maija Isachsen (49) som ny salgsdirektør for Norden. Isachsen er finsk statsborger, men har bodd i Oslo siden 1993. Hun har juridisk embetseksamen fra Finland i tillegg til økonomi og ledelse fra BI Oslo. Isachsen har bred erfaring fra reiselivet og kommer nå fra konsulentselskap Horwath Consulting i Oslo der hun jobbet med prosjekter innen reiseliv, hotell og cruise med Norge som destinasjon. Anna-Maija har fra tidligere lang erfaring innen reiseliv med 12 år i Royal Caribbean Cruise Line i Oslo med nordisk hovedfokus innen salg, markedsføring, inkludert kurs- og konferansemarkedet. De to siste årene ledet Isachsen hele RCCL Norden.

- Hurtigruten er en ledende norsk reiselivsaktør med mange muligheter. Jeg ser frem til å være med på å utvikle og øke salget i Norden. Hurtigruten er et ekte, unikt og nærmest ikonisk reiselivsprodukt som jeg gleder meg til å jobbe med, forteller Isachsen.

- Vi er stolte av å presentere vår nye salgsdirektør for Norden. Anna-Maijas brede salgs- og markedserfaring fra reiselivet i det Nordiske markedet gir henne et solid utgangspunkt for denne krevende jobben. Vi er glade for at vi har kunnet velge fra øverste hylle og ser frem til at Hurtigruten skal få nyte godt av hennes kompetanse, sier global salgsdirektør i Hurtigruten, Hans Rood.

Anna-Maija har allerede begynt i stillingen og første store oppgave er å ta i mot gamle og nye kunder under åpent skip arrangementer på MS Midnatsol i Oslo mellom 9. – og 13. januar.

Anna-Maija Isachsen, salgsdirektør Norden Hurtigruten: +47 920 24 304

Ragnar Norum, kommunikasjonssjef Hurtigruten: +47 95 76 56 04

Om selskapet:
Hurtigruten ASA er den originale kystruten siden 1893. Selskapet bringer gods, lokale passasjerer og turister til 34 havner langs den unike norskekysten mellom Bergen og Kirkenes – hver dag hele året. Hurtigrutens explorerskip MS Fram seiler i Antarktis, i Europa, p
å Spitsbergen og ved Grønland.