Hurtigruten senker prisene på korte reiser

Hurtigruten har fra 1. april valgt å senke prisene på reiser med en eller to overnattinger. I tillegg har selskapet gjort det billigere å reise alene, ved å fjerne singeltillegget, og frokosten blir valgfri.

Det betyr at når man i 2013 måtte betale fra kr 1524 kroner for ett døgn med Hurtigruten i perioden 15.april til 30. mai, vil man i år kunne bestille den samme strekningen for fra kr 784.- om man reiser alene.

Se flere eksempler:

Til/ Fra                                           Frapris

Tromsø – Honningsvåg                  784,-

Tromsø – Harstad                          784,-

Tromsø – Bodø                              784,-

Bergen – Trondheim                     1175,-

Tromsø – Kirkenes                       1568,-

Tromsø – Trondheim                    1959,-

Hurtigrutens laveste priser gjelder ved bestilling inntil 30 dager før avreise (fra 1. mars 2014).

Hurtigruten har etablert et eget bookingsenter for det norske markedet i Kirkenes, for å sikre at gjestene skal få en best mulig kundeservice, utført av et personale med stor lokalkunnskap og kjennskap til kysten. Også nye webbookingløsninger er under utvikling, alt for å tilby et enklere, mer brukervennlig og attraktivt tilbud til Hurtigrutens gjester.

For mer informasjon, kontakt:
Kommunikasjonsdirektør Anne Marit Bjørnflaten

Om selskapet:
Hurtigruten ASA er den originale kystruten siden 1893. Selskapet bringer gods, passasjerer og turister til 34 havner langs den unike norskekysten mellom Bergen og Kirkenes – hver dag hele året. Hurtigrutens explorerskip MS Fram seiler i Antarktis, på Spitsbergen og ved Grønland.