MS Nordlys erstatter MS Richard With

MS Richard With vil få et lengre verkstedopphold som følge av grunnstøtingen i Trondheim 6. januar 2009. På grunn av dette har Hurtigruten valgt å ta MS Nordlys ut av opplag og sette skipet inn i rute for MS Richard With.

Å ta skipet ut av opplag vil kreve forberedelser i forhold til skip og mannskap, derfor vil ikke MS Nordlys være klar før 29. januar 2009 fra Bergen.

Gjester som har bestilt reise med MS Richard With etter denne dato vil kunne gjennomføre reisen med søsterskipet MS Nordlys. Hurtigruten vil med dette tilby et like godt produkt som planlagt denne vinteren.

For ytterligere informasjon:
Kommunikasjonssjef i Hurtigruten ASA, Ragnar Norum, tlf 95 76 56 04.