Olav Fjell tiltrer som administrerende direktør i Hurtigruten ASA fra 10. september.

Som tidligere meldt i pressemelding 13. juni er Olav Fjell (56) ansatt som ny administrerende direktør i selskapet.

Olav Fjell erstatter Henrik Andenæs, som i april orienterte styret om sin beslutning om å fratre. Olav Fjell kommer fra jobben som konsernsjef i Lindorff Group AB, og vil tiltre som administrerende direktør i Hurtigruten ASA 10. september

Olav Fjell har bakgrunn blant annet som konsernsjef i Statoil, administrerende direktør i Postbanken, konserndirektør i DnB og finans- og økonomidirektør ved Kongsberg Våpenfabrikk. Olav Fjell har hatt en rekke fremtredende styreverv. Han er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (1975).