Robert Grefstad ansatt som ny CIO

Robert Grefstad er ansatt som ny Chief Information Officer for IKT i Hurtigruten. Grefstad kommer fra stillingen som CIO i Elkjøp Nordics AS, og har oppstart 1. november.

Robert Grefstad kommer til Hurtigruten etter 24 år i Elkjøp-systemet, hvor han har hatt ulike roller, hvorav de siste 18 år innenfor IKT.  I hans siste rolle var han CIO for Elkjøp Nordics AS, en posisjon han holdt i 13 år. Elkjøp Nordics har ca. 10 000 ansatte i Norden og hadde i siste regnskapsår en omsetning på 29,8 milliarder kroner.

- Vi er veldig fornøyde med å ha rekruttert Robert Grefstad til Hurtigruten. Hans bakgrunn fra utvikling av IKT og E-handel i et sterkt kommersielt drevet selskap som Elkjøp vil være et svært verdifullt tillegg til den videre utvikling av Hurtigrutens organisasjon og den viktige IKT-funksjonen, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.

Robert Grefstad ser fram til å overta IKT-ansvaret i et av verdens ledende selskaper innen opplevelsesbasert reiseliv, med store ambisjoner for framtidig vekst i digitale kanaler.

- Hurtigruten er en svært sterk merkevare og har vært gjennom store forbedringer de siste årene. Jeg gleder meg til å ta fatt på arbeidet med lede selskapets betydelige digitale satsing framover. Bruk av teknologi for å oppnå gode kommersielle resultater er utrolig inspirerende., sier Grefstad.

------------------------

Om selskapet:
Hurtigruten AS er blant verdens ledende operatører innen ekspedisjonsreiser i polare farvann, og har drevet den originale kystruten siden 1893. Selskapet bringer gods, lokale passasjerer og turister langs norskekysten til 34 havner fra Bergen til Kirkenes – hver dag hele året. Hurtigrutens explorervirksomhet foregår i Antarktis, ved Island, Svalbard og Grønland. Hurtigruten omfatter også konsernet Spitsbergen Travel med hovedkontor i Longyearbyen.

Tags: