Thomas Westergaard ny produkt- og hotelldirektør i Hurtigruten

Thomas Westergaard (49) er fra 1. juni 2014 ansatt som ny produkt- og hotelldirektør i Hurtigruten, med ansvar for selskapets produktavdeling og samtlige hotell om bord på selskapets 12 skip.

- Hurtigruten er et utrolig spennende selskap og er det sterkeste varemerke i norsk reiseliv. Det, kombinert med at jeg har savnet dynamikken og energien fra å være leder i et stort selskap med mange dyktige ansatte, gjorde det enkelt å velge å bli med på reisen med Hurtigruten, sier Westergaard.

Thomas Westergaard er dansk og bosatt i Arendal. Han har en bred karriere som leder innen turisme og reiseliv, bla. som konserndirektør i Nordic Choice Hotels, samt flere lederstillinger i større og mindre hoteller. Thomas Westergaard har utdannelse fra blant annet Johnson & Wales University i USA, samt Cornell University.

Westergaard har de to seneste årene drevet sitt eget konsulentselskap, som også i fremtiden kommer til å bestå som et uavhengig rådgivningsselskap i hotelbransjen.

- Det er en glede å få Thomas med på laget. Han har en bred hotelfaglig kompetanse, og definitivt de rette personlige egenskapene til å bringe Hurtigrutens produkt- og hotellvirksomhet inn i framtiden, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.

HURTIGRUTEN ASA er et børsnotert konsern basert i Norge, med samlet årlig omsetning på rundt 3,5 milliarder kroner og cirka 1700 faste årsverk. Selskapet driver Hurtigruten langs norskekysten og explorerskipet MS Fram. Konsernet inkluderer Spitsbergen Travel og har en ledende posisjon innen norsk reiseliv.