IAMIP vokser i Norge

Report this content

Den svenske tenketanken og programvareutvikleren IAMIP har hatt internasjonale ambisjoner siden oppstarten i 2013. Selskapets sky-baserte forretningsverktøy, P²ALS, for håndtering av patentinformasjon, får stadig større markedsaksept. For tiden øker etterspørselen etter P²ALS i Norge.

"Behovet for smarte verktøy for håndtering av patentinformasjon og IP management er økende. Patentsystemet er ganske homogent i verden, og stadig flere internasjonale selskaper ønsker tilgang til vår software og kompetanse”, sier Dimitris Giannoccaro, CEO og grunnlegger av IAMIP. Møte med et suksessrik teknologiselskap har gitt grobunn for videre vekst i Norge, sier Dimitris. IAMIP`s partner i Norge. Lean IPR, blir nå IAMIP Norge for å styrke kompetansemiljøet og veksten videre."

Lean IP Management

Det norske og svenske markedet har mye til felles og trenger mye av de samme tjenestene. I Sverige har mange selskaper en høyere modenhet, bedre struktur og bevissthet i forhold til håndtering av patent og andre immaterielle verdier. Det skyldes kanskje Sveriges lange industritradisjoner, mens vi i Norge tenderer til å jobbe litt mer overfladisk med patenter. Samtidig er det positivt at Norske bedrifter ofte har kortere beslutningsvei og de kan snu seg rundt med raske beslutninger når de ser verdien og behovet for endring.

"Vi opplever at i dagens marked er det en økt bevissthet rundt viktigheten av patent som et virkemiddel for å styrke konkurransesituasjon og ikke minst viktigheten av Freedom To Operate i et stadig mer krevende konkurransemarked, sier Odd-Jone Linnebo, CEO i IAMIP Norge."

En innovasjonshub i Kristiansand

IAMIP Norge har kontor i Østre Strandgate 38 i Kristiansand, i nabobygget til Viking Development Group.

”Vi tilbyr verktøy til både små innovative selskaper til større teknologiintensive virksomheter. Med utvidet tilgang til IAMIP Sverige sin unike og industribaserte IP ekspertise kan vi tilby et etterspurt og utvidet tjenestespekter, avslutter Odd-Jone."

IAMIP är tankesmedjan som utvecklar innovativa mjukvaror som sätter nya standarder för hur företag kan använda information om immateriella tillgångar för att stärka sina affärer.

Företaget IAMIP startade så sent som i februari 2013 och samma år utsågs man till ett av Sveriges framtida tillväxtföretag av Sveriges innovationsmyndighet Vinnova. Strax därefter kom nästa utnämning då IAMIP fick Sveriges största innovationsstipendium från Stockholms stad för den

molnbaserade mjukvaran P2ALS, något som gav företaget en snabb och viktig bekräftelse på att man tänker både nytt och rätt.

Tags:

Sitater

Vi opplever at i dagens marked er det en økt bevissthet rundt viktigheten av patent som et virkemiddel for å styrke konkurransesituasjon og ikke minst viktigheten av Freedom To Operate i et stadig mer krevende konkurransemarked.
Odd-Jone Linnebo