Erklærer priskrig i bedriftsmarkedet

Priskrigen for mobilt bredbånd i bedriftsmarkedet er i gang. Fra 1.oktober 2008 senker Ice.net prisene for sitt mobile bredbåndsabonnement ”Ice.net Alltid”. Den nye prisen på 299 kroner i måneden sikrer bedrifter ubegrenset bruk av internett i hele Skandinavia.

Ice.net setter prisen ned fra 399 kroner ekskludert mva til 299 kroner.
- Folk har begynt å tenke mer og mer mobilt når det gjelder bredbånd. Hvorfor abonnere på en stedsbundet ADSL-linje, når du kan ha din personlige bredbåndslinje med deg overalt i Skandinavia, til en pris som er lavere enn ADSL, spør Matthias Peter i Ice.net.

Ice.net er Skandinavias eneste mobiloperatør som kan vise til en dekningsgrad med Turbo3G hastigheter, som ikke bare gir høye hastigheter i tettsteder, men også over 75 prosent av Norges areal og over 90 prosent av Sveriges og Danmarks areal.

- Med en aggressiv pris på 299 kroner for ubegrenset bruk i hele det skandinaviske området, kombinert med en uslåelig Turbo3G dekningsgrad setter Ice.net seg klart i førersetet for den videre fremveksten av mobilt bredbånd i dagens marked, sier Matthias Peter.

For mange er mobilt bredbånd løsningen for å komme seg på nett med sin bærbare PC når man er på ferie, tilbringer langhelger utenfor tettstedene og på reise.

Det er enkelt å komme seg på nett med Ice.net, enten man benytter et USB innstikksmodem eller en trådløs router som lager en personlig lokal trådløs sone.

Velger bedriften ”Ice.net Alltid” med 18 måneders avtaletid spanderer Ice.net USB modemet for en krone. Den trådløse routeren koster kun 396 kroner etter 1. oktober ved tilsvarende avtaletid. Ved kjøp etter 1.oktober er månedsprisen kun 299 kroner.

For ytterligere informasjon om de ulike abonnementsløsningene og Ice.net forøvrig, ta kontakt med:

Matthias Peter
Nordisk Mobiltelefon Norge AS
Mobil: +47 920 86 800
E-post: mp@ice.no

Se også www.ice.net for detaljert dekningskart

Fakta om Ice.net:

Ice.net ble lansert i Norge av Nordisk Mobiltelefon Norge AS som er et datterselskap av Nordisk Mobiltelefon AB. I 2004 fikk selskapet tildelt en 15-årig lisens for frekvensene til det tidligere NMT450-nettet som benyttes sammen med CDMA2000, verdens største mobilstandard for tredje generasjons mobilnett. Ice.net mobilt bredbånd gir brukervennlig tilgang til internett i Norge, Sverige og Danmark. Tjenesten er unik ved at hastigheten er høy uansett sted, om det er i byen, til sjøs, ved kysten eller på fjellet. Både privatpersoner, offentlige institusjoner og bedrifter er brukere av Ice.net mobilt bredbånd. Bak Ice står solide eiere som Orkla, Skagen Invest og Sundt og amerikanske Qualcomm.