Turbofart i mer enn 80 prosent av hytte-Norge

Etter at det USA-baserte industrikonsernet Access Industries overtok Ice.net i Norge har selskapet gjennomført kraftige oppgraderinger av nettet. – Ved inngangen av årets påskeferie kan Ice.net skilte med en hyttedekning på over 80 prosent, sier administrerende direktør i Ice.net Robert Eckert.

Ice.nets kunder vil allerede nå merke at selskapet har fått en ny og solid eier med på laget. De siste ukene har selskapet jobbet intens med å oppgradere og finjustere nettet for påsketrafikken. Med økt kapasitet og høye surfehastigheter håper derfor Ice å sette sitt preg på påskefjellet i år.

– Vi har økt kapasiteten kraftig mange steder og kan i dag tilby Turbo3G-hastigheter til nær samtlige ski destinasjoner i Norge. I tillegg er vi nesten alene om å kunne tilby solid dekning i hytteområdene som ofte strekker seg over store geografiske områder rundt de populære ski destinasjonene. Selskapet kan i dag rapportere om en hyttedekning på over 80 prosent som kan motta Internett med turbofart i Norge. Ice.net er med det suverene når det gjelder kapasitet og dekning i hyttemarkedet, sier Eckert.

Nesten samtlige norske vintersportssteder og hyttefelt er dekket med teoretiske hastigheter opp mot 3,1Mbit/s. I praksis betyr dette nedlastningshastigheter mellom 600kbit/s og 2Mbit/s avhengig av sted og antall brukere i området. Bruker hytteeier eksterne antenner som også er tilgjengelig, vil hastigheten kunne øke ytterligere.

Også kystområdene er et viktig satsningsområde for Ice.net. En rekke basestasjoner i kystnære strøk har bidratt til at Ice.net i dag har så godt som sammenhengene kystdekning i hele Skandinavia. Avhengig av lokale geografiske forhold strekker dekningen seg hele seks mil utenfor land.

– Ta med deg din personlige bredbåndlinje når du reiser på påskeferie. Enten du foretrekker kystferie, fjellferie eller byferie kan du være online med Ice.net i så godt som i hele Skandinavia, sier Eckert.
Ice.net er Skandinavias eneste mobiloperatør som kan vise til en arealdekningsgrad med Turbo3G hastigheter i over 90 prosent av Sverige og Danmark, og over 75 prosent av Norge. Det er svært enkelt å komme seg på nett med Ice.net enten man benytter et USB innstikksmodem eller en trådløs router som lager en personlig lokal trådløs sone (WLAN).
For ytterligere informasjon:

Robert Eckert
Mobil: +4745515355
E-post: robert.eckert@ice.net

Se også www.ice.net for detaljert dekningskart