Tilbyr gratis nettsideprogramvare

Report this content

(Oslo, 21 april 2010) Idium gir, som første publiseringsselskap, kundene gratis programvare. – Kundene slipper å betale for programvaren, samtidig sikrer vi fornøyde kunder og ytterligere vekst, sier administrerende direktør Henning Edwardsen i Idium.

– Det eneste kundene betaler for er løpende drift og vedlikehold, samt konsulenttjenester knyttet til individuelle tilpasninger og skreddersydde oppsett av løsningen, sier Edwardsen. Idium leverer to egenutviklede publiseringsprodukter, Idium Portal og Idium Web. Idium Portal er et publiseringsverktøy for mellomstore bedrifter og organisasjoner som ønsker et fleksibelt system for nettsider, intranett og netthandel. Frem til nå har programvaren fra Idium Portal kostet i snitt 50 000 til 70 000 kroner. – Vi synes det er synd om oppstartskostnaden blir en barriere for å etablere en god nettside. For mange er nettet den viktigste kommunikasjons- og profileringskanalen mot markedet. Gratis programvare vil bidra til å senke terskelen for å få på plass en skikkelig nettside, sier Edwardsen. Idium mener at gratis programvare vil sikre flere fornøyde kunder og dermed også økt volum for Idium. – Etter ti år med solid vekst er vi i dag ledende i publiseringsmarkedet. God økonomi gjør at vi nå tør ta offensive grep for å sikre videre suksess. Selv om vi fjerner programvarekosten tror vi at vi på sikt vil se gevinster i form av flere og mer fornøyde kunder, sier Edwardsen. Suksessen så langt skyldes ifølge Edwardsen mange forhold: – Løsningene er blant de mest brukervennlige som finnes i markedet, i tillegg er kostnadene lave. Vi tilbyr gratis årlige oppdateringer i programvaren. I tillegg har vi lagt ned ressurser i å bygge opp god kundeservice, sier han. For ytterligere informasjon vennligst kontakt: Henning Edwardsen Administrerende direktør Tlf.: 22 00 84 02 / 934 81 501 Mail: henning@idium.no Anne Lene Rannem Markedssjef og pressekontakt Tlf.: 926 14 382 Mail: annelene@idium.no