Ny sjef for privatkunder hos If Skadeforsikring

Morten Thorsrud (41) tar over som sjef for privatmarkedet i det nordiske forsikringskonsernet If. Thorsrud er nå sjef for If Skadeforsikrings industrivirksomhet.

Han går dermed fra forretningsområdet Industri med ansvar for storkunder, til det største forretningsområdet Privat med ansvar for 2,8 millioner privatkunder.

Asker-mannen fyller stillingen etter Line M. Hestvik, som nylig forlot If. Svenske Niclas Ward tar over stillingen etter Thorsrud. Ward kommer også fra en annen stilling i If.

- Vi må fortsatt være best når det gjelder, nemlig på skadeoppgjør når uhellet har skjedd. Det er det viktigste vi gjør for kundene. Samtidig er skadeforsikring en bransje med sterk konkurranse. Det betyr at vi også må arbeide effektivt for å kunne tilby lavest mulig pris på våre forsikringer, sier konserndirektør Morten Thorsrud.

If har 2,8 millioner privatkunder i Norden, over 600.000 av dem i Norge. I nordisk sammenheng er If det suverent største forsikringsselskapet. I Norge har If en total markedsandel på vel 25 prosent.

Morten Thorsrud har arbeidet i If siden 2002. Thorsrud er siviløkonom og kom til If fra konsulentselskapet McKinsey. Han er en del av Ifs nordiske konsernledelse og eierselskapet Sampos «Executive Committee». Han starter i sin nye jobb 1. januar 2013.

For mer informasjon og intervjuer:

Informasjonsdirektør Jon Berge, tlf: 905 98 680, e-post: jon.berge@if.no.

Forsikringsselskapet If er Nordens ledende skadeforsikringsselskap med samlet cirka 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum. Ifs premieinntekter var 40 milliarder svenske kroner i 2011. Antallet ansatte er 6 300. If er en del av finanskonsernet Sampo Plc. If tilbyr blant annet bilforsikring, husforskring, bedriftsforsikringer og personforsikring.