Apply Sørco velger IFS Applications

IFS kunngjør at Apply Sørco, en multi-disiplin engineering-kontraktør, har valgt IFS Applications ™ for å standardisere og integrere sine forretningssystemer.

Apply Sørco er en eksisterende kunde av IFS og har brukt IFS Applications for å støtte sine engineering-prosesser. Bransjeløsningen som Apply Sørco har valgt, IFS Applications for EPCI Contractors, vil erstatte et blandet landskap av eldre applikasjoner.

Med den nye avtalen vil IFS-løsningen utvides til å dekke prosjektledelse, innkjøp, logistikk inkludert inn- og utleie, arbeidsordre, økonomi og human resources. Løsningen vil også omfatte integrasjon til designverktøy som PDMS og planleggingsverktøy som Safran.

"Vi har gjennomført en omfattende evaluering av leverandører av ledende forretningssystem og vi er sikre på å ha truffet rett valg med IFS som vår foretrukne partner i arbeidet med å modernisere vårt IT-miljø," sier Frederik Hvistendahl, Administrerende Direktør, Apply Sørco. "IFS-løsningen vil hjelpe oss å øke effektiviteten og forbedre vår prosjektkontroll samt gi oss mulighet til å konkurrere om større multi-disiplin modifikasjonsprosjekter."

"Dette bekrefter IFS’ ledende posisjon i Olje- og Gassindustrien og vår lange historie med å levere integrerte bransjeløsninger til EPCI-kontraktører," sier Glenn Arnesen, CEO IFS Scandinavia. "Vi er glade for å se at vår nye versjon, IFS Applications 8, blir godt mottatt i markedet."

IFS er en ledende leverandør av forretningssystemer til mellomstore og store bedrifter i olje- og gassindustrien. I mer enn 20 år har IFS arbeidet med ledende EPCI-kontraktører, drilling-kontraktører, system/utstyrsleverandører og andre oljeserviceselskap for å sikre at våre løsninger møter olje- og gassindustrien strenge krav. IFS tilbyr en komplett, integrert bransjeløsning som håndterer hele livssyklusen for kontrakter, prosjekter, anlegg og tjenester.

Blant IFS sine kunder er Technip, Maersk Drilling, Maersk Supply Service, Agility Group, Babcock Engineering Services, Heerema Fabrication Group, Seadrill, Archer, Apply Sørco, Hertel Group, Odfjell Drilling, Sevan Drilling, Bergen Group Rosenberg, BW Offshore, Semco Maritime, Reinertsen, VARD, PGS, Wellstream, Hamworthy, IMCO Engineering & Construction, ShawCore, Icon Engineering og Trans-Northern Pipelines Inc.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

Om Apply Sørco
Apply Sørco representerer Center of Excellence for Applys MMO – og EPCIC satsning mot olje og -gassmarkedet. Bedriften fokuserer på kontrakter for alle faser av prosjekter, fra konseptutvikling og studier til ferdigstillelse/ idriftsettelse samt drift, vedlikehold og modifikasjoner av produksjons-anlegg for olje og gass. Apply Sørco har over 30 års er faring på norsk sokkel, og har levert tjenester til over 40 felt og installasjoner. Apply Sørco er del av Apply - et oljeservicekonsern i vekst med spisskompetanse innen leveranser til oljeindustrien og landbasert virksomhet. Apply består av en rekke datterselskaper, har rundt 2000 ansatte og omsatte i 2011 for 3,1 milliarder kroner. Hovedkontoret er i Stavanger med virksomhet på Vestlandet opp til Bergen og i utvalgte nisjer internasjonalt.

Mer informasjon er tilgjengelig på www.applysorco.no

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2700 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.
Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.