Beijer Electronics i drift med IFS Applications og IFS Enterprise Explorer

Det høyteknologiske produksjonsselskapet Beijer Electronics har gått i drift med IFS Applications 7.5 i divisjonen Industrial Data Communications og HMI i Sverige. Løsningen inkluderer IFS Enterprise Explorer, et innovativt brukergrensesnitt utviklet for å forbedre brukeropplevelsen gjennom innovativ navigering inspirert av web-baserte applikasjoner.

Beijer Electronics er et ledende selskap innen høyteknologisk industriell automasjon og datakommunikasjon. Selskapet har valgt å implementere IFS Applications i hele konsernet for å støtte og standardisere alle forretningsprosesser. IFS Applications utmerket seg gjennom å tilbyde riktig funksjonalitet og god brukervennlighet via brukergrensesnittet IFS Enterprise Explorer.

– I dag forventer ikke minst våre unge brukere et enkelt og moderne grensesnitt som IFS Enterprise Explorer. Brukervennlighet var derfor en viktig faktor i valg av forretningssystem og en grunn til at vi valgte IFS Applications. Gjennom å implementere IFS Enterprise Explorer sikrer vi høy produktivitet gjennom å muliggjøre eksempelvis enkel navigering, sier Joakim Stolt, IT-sjef i Beijer Electronics.

– Vi har en dyp forståelse for Beijer Electronics komplekse og multinasjonale virksomhet. Vår ambisjon har alltid vært å utforme løsninger som setter brukeren i sentrum og som muliggjør enkel navigering og dataregistrering. Vi er overbevist om at Beijer Electronics vil ha stor nytte av vårt fokus på brukervennlighet og brukeropplevelse, sier Dan Matthews, CTO i IFS.

Brukervennlighet har i mange år vært et viktig fokusområde for IFS, og den suksess dette har gitt på markedet gjør at IFS fortsetter satsningen på brukeropplevelse i alle utviklingsprosjekt. Eksempler på dette er ny BI-løsning, samarbeidsverktøy inspirert av sosiale media samt IFS Touch Apps. Felles for alle nye løsninger er en moderne brukeropplevelse samt intuitiv og brukervennlig design noe som vil komme enda tydeligere frem når IFS snart lanserer neste hovedversjon av IFS Applications.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

Om Beijer Electronics
Beijer Electronics er et ekspansivt teknikforetag med lang erfaring innen industriell automasjon og datakommunikasjon. Selskapet utvikler og markedsfører produkter og løsninger med brukeren i fokus. Siden starten i 1981 har Beijer Electronics utviklet seg til et internasjonale konsern med virksomhet i 16 land og en omsetning på 1,2 miliarder kroner i 2010. Selskapet er notert på NASDAQ OMX Nordiske Børs Stockholms Small Cap-liste under symbolet BELE.

For mer informasjon – se www.beijerelectronics.se.

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2700 ansatte. Nettoomsetningen i 2010 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.