Bellman & Symfon velger IFS Applications 9 for å støtte global vekst

Voksende produksjonsbedrift erstatter syv forretningssystemer med en integrert IFS-løsning i Sverige, Kina og Tyskland

IFS kunngjør at produksjonsbedriften Bellman & Symfo n vil implementere IFS Applications™ 9 for å konsolidere sine forretningskritiske prosesser. Løsningen ble solgt og vil implementert og vedlikeholdt av NovaCura , som en del av IFS partnernettverk .

Bellman & Symfon produserer hørselvern og høreapparater og har kontorer i Sverige, Kina og Tyskland. Selskapets produksjonsanlegg ligger i Kina.

Etter en grundig evalueringsprosess valgte Bellman & Symfon å implementere IFS Applications 9 for å effektivisere viktige forretningsprosesser på et globalt nivå. Hovedfokus er å få bedre oversikt over logistikken samt etablere tettere bånd med sine kunder gjennom forbedret ordrehåndtering. Dette skal oppnås gjennom IFS Applications moduler for økonomistyring, distribusjon og CRM.

Bellman & Symfon vil i tillegg bruke en rekke nye funksjoner i IFS Applications 9, inkludert IFS Lobby for å lage rollebaserte grensesnitt til nøkkelroller og innebygd CRM for å forbedre salgseffektiviteten gjennom en sømløs integrasjon med forretningssystemet.

– Vi trengte en integrert løsning for å støtte vår raske vekst og for at få ensartede produksjons- og salgsprosesser i tre regioner med produksjon i Kina og salg i Europa, Asia og Nord-Amerika. Fleksibiliteten som IFS Applications gir og systemets sterke globale funksjoner passet perfekt til vårt behov og vil hjelpe oss med å bedre effektiviteten og få oversikt over logistikken. Vi vil dessuten kunne redusere ledetiden i produksjonskjeden og skape mer effektive prosesser for ordrehåndtering, sier Peter Jungvid, VD, Bellman & Symfon.

I april 2016 starter NovaCura med å erstatte Bellman & Symfons tidligere system med IFS Applications 9. Løsningen vil være satt i drift i løpet av første kvartal 2017.

– Dette er en veldig god avtale for både IFS og vår partner NovaCura. Det beviser at IFS Applications er godt egnet for å støtte raskt voksende globale selskaper og at løsningen gir integrert støtte for å effektivisere forretningsprosesser på tvers av kontinentene, sier Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

IFS har inngått en rekke nye distribusjonsavtaler det siste året, noe som er helt i tråd med selskapets langsiktige mål om å styrke sitt partnernettverk og øke salget. Bellman & Symfon er en av mange kunder som har valgt IFS via en partner, noe som beviser at IFS partnersatsing er godt mottatt både blant kunder og partnere.

Tom Smith , Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 47 404 85 956, tom.smith@ifsworld.com

IFS ™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2800 ansatte. IFS hjelper mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mere informasjon se IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld